Jestliže naši klienti mají čelit soudnímu řízení, a to jak na straně žalobců, tak na straně žalovaných, snažíme se o uplatnění následujících principů:
- - Na základě analýzy zhodnotíme případ a upozorníme klienta na veškeré možné zápory, které může žaloba přinést. Vzhledem k délce a nákladům soudního řízení se snažíme najít takové řešení, které by přineslo opravdový výsledek a zároveň pokud možno eliminovalo soudní spor.
- - Jestliže naopak dospějeme k závěru, že odklad žaloby může zájmy našeho klienta poškodit, pak ho upozorníme na možnost neblahých následků z prodlení, včetně zhoršení jeho postavení. Výběr strategie je v soudním řízení obvykle nejobtížnější částí zastupování; proto požadujeme po našich klientech, aby důvěřovali našim zkušenostem s jejím výběrem. Máme za sebou mnoho soudních procesů a klient, který je s případem emocionálně svázán, může často přehlédnout skutečnosti, které jsou z procesního hlediska významné.
- - Požadujeme po svých klientech, aby v těch soudních přích, kde má být proveden jejich výslech, se důkladně na případ předem připravili, pochopitelně za součinnosti s námi. Aby byla žaloba úspěšná, je třeba často věnovat jednání s klientem a jeho přípravě řadu hodin – jestliže je klient není ochoten obětovat, snadno se může stát, že na soudu dojde k situaci, která není prodiskutována a může přinést neblahé následky. Je pravda i v takovém případě, že za všechno může právník?